In urma cu cateva zile, mai exact pe 4 mai 2020, Google a facut un nou update major algoritmului de afisare al rezultatelor. Cei de la Google au anuntat inca de la inceput ca acesta va dura pana va fi vizibil in toate motoarele de cautare din toate tarile undeva in jur de 2 saptamani. O veste nu foarte buna, pentru ca asta inseamna ca este un update major adus algoritmului.
Google face in permanenta update-uri, dar de obicei sunt mici, iar site-urile, oricat de afectate ar fi, trec destul de usor peste aceste modificari. Pana acum se pare ca urmarile acestui update sunt resimtite de multe site-uri si rezultatele din Google se schimba de la ora la ora. Dat fiind faptul ca acest update dureaza undeva la 2 saptamani pana va fi parte din agloritm, pozitiile cuvintelor cheie o sa tot fluctueze.
Este posibil si ca site-uri care acum par “lovite” rau de acest update sa isi revina in urmatoarele zile pentru ca Google analizeaza rezultatele si isi da seama ca poate au facut o greseala penalizand site-ul respectiv.
Primele impresii
Primele impresii ale unor nume mari din domeniu sunt ca acest update este unul foarte mare. Mai mare chiar ca cel din Ianuarie 2020.
Tony Wright spune ca:
The latest Google Core Algo Update appears to be the most significant one in a while, based on early analysis. Don’t kneejerk. Nothing to do NOW but analyze. Neither you nor anyone you know understands what to do yet. Be patient. I know it’s hard.
Mordy Oberstein de la RankRanger a numit update-ul din mai 2020 ca fiind “an absolute monster”. “The January update was a very big update yet this one slightly edges it out”.
Echipa de la SEMrush a spus ca “the May update is stornger and influencers more SERPs and positions” si asta o demonstreaza si tool-ul lor care ne arata volatilitatea rezultatelor – SEMrush Sensor care ne arata ca in 6 mai a ajuns la 9.4, pe cand in ianuarie a fost undeva la 8.

La ce sa ne asteptam?
Trebuie sa tinem cont ca astfel de tipuri de update, Core Update, sunt facute special pentru a aduce modificari rezultatelor din cautari in toate tarile si in toate limbile. Asa ca este inevitabil sa vedem si site-uri care pierd pozitii.
SEMrush a facut un studiu si au descoperit ca mai mult de jumatate din schimbarile semnificative de pozitii le-au avut site-uri cu peste 1 milion de vizitatori pe luna. Deci se pare ca niciun site nu este protejat total de acest nou update.
Ce trebuie sa facem?
- Este foarte important sa nu facem modificari masive pana cand update-ul nu este 100% integrat in algoritm. Indiferent ca site-ul a scazut foarte rau in pozitii, trebuie sa asteptam.
- Trebuie sa vedem site-urle care ies invingatoare dupa acest update si sa analizam de ce ele au iesit cu bine.
- De regula, update-urile de acest gen au legatura cu intentia utilizatorului atunci cand cauta ceva. Deci ar fi bine sa ne mai uitam odata peste paginile din site-ul nostru sa vedem daca acestea chiar raspund intentiei utilizatorului.
- Sa citim recomandarile lui Google in privinta acestor tipuri de update https://searchengineland.com/google-advice-on-improving-your-sites-ranking-for-future-core-ranking-update-320184 pana cand vom putea lua masuri concrete.